Fisketegn:

Ud over at have gyldigt fiskekort til vore Fiskevande, som man automatisk har som medlem af Sportsfiskerforeningen >>Nordborg<<, skal de fleste også have det obligatoriske Fisketegn, - også selvom man kun fisker ved kysten!
Information om Fisketegnet, og om hvem og hvornår man SKAL havde det, kan læses på følgende Internet side: http://www.sportsfiskeren.dk/info/Fisketegn/.

Fisketegnet kan typisk købes på Turistkontorer og Posthuse, men også købes via Internettet på www.fisketegn.dk. BEMÆRK, at man ved køb over Internettet skal have adgang til en printer, da man selv udskriver sit Fisketegn/kvittering, som man SKAL medbringe på fisketuren.
http://www.dagkort.dk, kan man i øvrigt købe fiskekort/dagkort til mange å'er m.m.

Vedr. Fisketegn !

Nye måder at købe fisketegn på, betyder at fiskerikontrollørerne accepterer flere former for kvitteringer. Det er først og fremmest ved betaling over homebanking, det kan give problemer med den korrekte dokumentation.
Derfor accepteres der også andre former for sikker dokumentation. Det kan f.eks. være kontoudtog eller kopi af disse med fiskerens navn og adresse. Det kan også være print af kvitteringer for, at betalingen er overført, sammen med indbetalingskort og PBS meddelelser. Der skal stå tydeligt at beløbet er indbetalt, desuden skal brugerens fulde navn og adresse fremgå på dokumentationen.

Bernt

Dagkort:

Er man ikke medlem af Sportsfiskerforeningen >>Nordborg<<, kan man købe dagkort m.m. til nogle af fiskevandene, se købssteder.